Smarriga drinkar

Här delar jag med mig av mina senaste smothies.
 
 
 
Det är så otroligt gott med smoothies. Jag brukar göra en smoothie vid 12 tiden. Beror på när jag åt frukost. Men i flera dagar nu har jag gått upp klockan 8.00 så då brukar jag vänta ungefär 3 timmar innan jag gör mig en smoothie. Oftast så tar jag av det som finns hemma och känner efter vad som passar ihop. Hittils har allihopa gått hem hos mig. Avokado eller banan är nästan alltid med i bilden. Då blir drinken lite krämigare. Supersmarrigt!
 
Nu till något om sötsuget kommer fram. Själv har jag nu skippat socker i ungefär två veckor och känner hitills inte något svårt sötsug. Det har lite med att göra att jag inte har varit så mycket för godis och sötsaker det senaste året. Visst har jag ätit det men inte känt något direkt sötsug. Men ibland så blir man ju sugen på nåt riktigt gott och för en del kan det vara väldigt svårt att tygla sitt sötsug.
 
Jag verkligen älskar choklad så det är oftast det jag blir sugen på.
Denna lördag blev det en smarrig chokladpudding!
 
 
 
Gjord på Kokosmjölk, banan och kakao. Toppad med färska jordgubbar och kokosflingor.
Så gott!! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0