Bilder från Berget

Mysig utsikt att vakna till.
och underbart att somna till tystnaden och syrsorna.
Hit åker vi gärna igen och vilar upp oss.
Söta katter finns alltid på gården.
Sötaste kissekatterna!
Här ligger dom ute i friheten och njuter :)

Berget

Denna helg spenderas på Berget.
Igår sov vi första natten där och det var underbart. Massa minnen och det var nostalgiskt att vara där.
Härligt att få vara på Berget med min älskling!
Berget är våran släkts "sommarhus" som ligger på en stor fin gård med ladugård och stora ängar och fin utsikt.
Där har man spenderat mycket av sin barndomstid och även ungdomstid.
Mys att vara här!
.............
Just nu är vi hemma hos älsklingens familj och har ätit frukost. Jag känner mig fortfarande lite dålig, ont i halsen och roslig men bättre än i morse då jag kände mig helt slut. Det gör nog en gott att få vara på berget och vila upp sig.
Snart beger vi oss ner till stan eller ner till hamnen för en glass.

Älskade Familj <3

Jag har nog världens bästa familj. Vi har så roligt tillsammans och det har vi alltid haft.
I fredags så stod min fina syster med en bukett blommor och väntade på mig i stan.
Sedan promenerade vi två iväg och på vägen så såg jag en jättefin restaurang som hette "Pontus Seafood bar" och tänkte "Den här restaurangen har jag aldrig sett" och tänkte att den såg så fin och lyxig ut. Då sa min syster "ska vi gå in här då?"
Där inne slog vi oss ner vid ett bokat bord och sedan såg jag några kända ansikten. Min älskling, min svåger och min systerson :) Vi åt och hade det trevligt!
För min del blev det Sushi.
Det var riktigt smarrigt!
Sen kom min mamma och pappa och åt efterrätt med oss.
Efter en supertrevlig middag tog dem med mig i bilen, jag fick säga hejdå till min älskade som jag inte hade sett på flera veckor....Jag fattade inte alls vart jag skulle :) Pappa släppte då av mig, min syster och min mamma på ett fint hotell.
Åhhh va mysigt tänkte jag och vad roligt det är med överraskningar!!!
Vi gick ute en kvällspromenad tillsammans i duggregnet.
Efter promenaden blev det mys och prat på hotellrummet.
Bästa mamma och syster, Tack för en mysig kväll!
Hotellfrukosten är serverad:)
Överraskningarna fortsatte. Utanför hotellet kom min pappa och min bror i en bil för att hämta upp oss.
Då var vi samlade, Mamma, pappa och barn :) Det var evigheter sen vi var tillsammans bara som den ursprungliga familjen. Nu finns det respektive och barn i bilden så såklart ses man allihopa. Men åh så roligt att bara få vara vi:)
Dom hade köpt cykelkort. I Stockholm finns det cyklar att hyra som står vid låsta ställ över hela stan.
Trodde aldrig att det skulle vara såhär roligt att cykla runt i Sthlm.
Här startar vi vår cykeltur.
Vi fick jättefint väder hela dagen.
Lunchen tog vi i en park på Söder. God mat på picknick filt.
Cykelturen fortsatte ut på Djurgården. Vi upptäckte platser vi inte sett förut, det är riktigt vackert där.
Satte oss vid vattnet och klockan närmade sig 20.00. Vi fikade och hade det härligt!
Stockholm är otroligt vackert!!
Vi avslutade cykelturen genom att cykla tillbaka genom stan.
En helt underbar dag med min fina familj! Det får vi göra om:)
Vi skrattade och hade det roligt tillsammans hela långa dagen på våra cyklar. Ont hade man både i magen av skratt och i baken av cykelsadeln ;)
Tack min fina familj för min 29-års present!!!! Bästa på länge:)
..........................................
Ett tips: Cykla mera. Det är otroligt härligt att bara ta cykeln och trampa iväg på en tur:)
...........
Söndagen spenderades med hela familjen då alltså även med våra älskade respektive och barn.
En helt underbar helg!

När man ska grabba tag i möjligheterna

Förändringarnas tid..... det har varit en underbar vår och sommar med mycket som hänt samtidigt som det har stått still på vissa bitar. Jag har haft en underbar kombo(sambo) under dessa månader. Varit skönt att ha henne och så tacksam att hon ställt upp för mig:) Nu är det vidare till nästa stopp.
.......................
Men först tar jag helg imorgon och då ska jag få återse min kärlek och det pirrar i hela mig av förväntan och längtan! Imorgon ska jag på hemligt ställe...vet inte vart jag kommer att vara i helgen. Fick ett fint kort på posten från min underbara familj och tårarna rann! Blev bara så rörd. Jag ska enligt instruktioner från kortet stå vid ett ställe efter jobbet imorgon och invänta besked. Spännande:)
..................
Nu ska jag packa lite inför morgondagen.
Ha en härlig helg allihopa!

och så var det att blogga :)

Full fart igen med jobb och allt. Haft mycket att stå i och fixa.
Här är lite nytt på klädfronten, REA kallas det :) Hittade äntligen ett par supersnygga vårbyxor.
Sen hittade jag denna fina topp som jag invigde på jobbet idag.
I dessa dagar har jag även hälsat på min fina sötnos Amalia och självklart hennes ack så söta föräldrar. Myspys med lek, prat och film.
Sitter så sött och leker och pillar.
Hej hej säger Amalia :) Hon tyckte det var roligare att åka i gåvagnen än att gå med den :)
..........................
Nu blir det att slänga sig i säng. Glad i hjärtat efter att ha fått prata lite med min älskade Ida <3
Nu kommer jag sova gott!

Citat

Sista dagen på semstern

Semestern har varit helt underbar. Har träffat vänner och familj. Njutit av solen och fått mycket gjort.
Under denna vecka var jag hos min brors familj och hälsade även på älsklingens familj.
Jag och min brorsdotter hade picknick, lekte massor och var i lekparken och gungade. Hemma hos min svärmor blev jag bjuden på god mat och vi satt och snicksnackade.
Skulle egentligen ha åkt till Göteborg oxå för att besöka min systers familj men dom ska komma hit om ca 3 veckor så då kan vi ses, åhh vad jag har saknat er alla tre!
Jag saknar även min kärlek men vi pratar varje dag <3
....................
Det är riktigt tråkigt om jag ska vara ärlig att börja jobba igen....kommer få gå upp suupertidigt på grund av att bussen som jag brukar åka med inte går under sommaren, jaja det är väl bara att acceptera, man måste ju arbeta och dra in pengar. Tur att jag trivs med kollegorna på jobbet :)
................................
Igår hade jag en skön dag hemma. På morgonen var vädret dåligt så jag kurade upp mig i soffan och kollade på min favoritfilm "Eat, pray, love" Älskar den filmen och får sådan inspiration från den. Sedan tittade solen fram och det blev riktigt varmt så jag la mig ute på uteplatsen och stekte, härligt!
Idag gick jag nästan upp med tuppen så jag har hunnit med att tvätta, ätit frukost och lite annat. Nu är klockan bara 11.00 och har hela dagen framför mig.