Första stoppet under semestern

I Qatar började jag min semester. Där var det lugnt och skönt. Har ju varit där tidigare så det blev en bra start på min semester. Vi solade och bara umgicks tillsammans, jag och min älskling.
En dag åkte vi till "Villagio" som är ett Mall (köpcenter). Det är uppbyggt som ett inomhus Venedig.
Jättefint! Där fanns det butiker, cafér, restauranger och självklart en skridsko rink.
Här i floden kunde man ta en båttur.
Älskling promenerar.
Väldigt mysigt:)
Sista kvällen gick vi till "Souk Waqif" och åt mat med några vänner.
Varmt, fuktigt men underbart!

Tillbaka från semestern

Jag har nu kommit hem från min semester. Det var en helt otrolig semester!
Kom hem vid klockan 11 imorse och har varit helt seg och trött hela dagen. Men två veckor av sol och värme satt verkligen fint:)
Blir en tidig kväll för mig ikväll för imorgon börjar jag jobba igen. Suck tillbaka till verkligheten.....;)
Här står jag framför Dubai Mall som är världens största Mall (köpcenter)
Här är en del av Dubai Mall.
Saknar värmen och solen men framförallt staden. Dubai är en otrolig stad!

Vill inte åka från underbara Dubai

En suddig men fin bild. Jag och älskling framför Burj al Arab. Så vackert!
Där spenderade jag, älsklingen och han två bröder min födelsedag. Det var en helt fantastisk födelsedag!

Sola!

God morgon!
Nu har jag ätit fruktost. Ska ta på mig bikini och lägga mig på hotellets tak för att sola:)
Utsikten från Hotellets tak.
Får nog ta en del pauser, ute är det 34 grader!

Det blev en resa!

I lördags morse tog jag flyget till Qatar. Det blev en lång resa till mitt mål. Bytte flyg två gånger. Jag kom fram klockan halv 3 natten till Söndagen. Men det gick bra:) Väl framme i Qatar stod min kärlek och väntade på mig:)
Söndagen spenderades på hotellets tak för lite solning. Sedan gjorde vi iordning oss för att ta oss in till
City Center, som är ett stort köpcenter. Framåt kvällen tog jag och älskling en promenad till Souk Wagif som är ett riktigt mysigt ställe. Där finns marknader, cafeér och restauranger. Vi satte oss där tillsammans med älsklingens bror och kompisar. Klockan var ca 23.00 och det var 35 grader!!! Härligt:)
Idag Tisdag har det varit en lugn dag. Solade en stund och sitter nu inne och tar det lugnt. Ute är det disigt men varmt. Klockan halv 6 ska jag ta bussen in till City Center för att möta upp älskling för lite god mat.
Älskar maten! Mellanösterns mat är underbar.
Vi får se vad vi hittar på ikväll. Imorgon åker vi förhoppningsvis till Villaggio. Ett köpcenter som är uppbyggt som ett mini Venedig.
Nu ska jag duscha och fixa mig. Hoppas ni alla har det bra!!

Sommaren, här för att stanna?

Värmen och solen fortsätter även idag. Är det inte för härligt!
Jag har jobbat hela dagen idag i och för sig. Men på min lunch så gick jag en skön promenad. Det var strålande sol och sååå varmt:) Sommaren är nog här för att stanna nu tror jag.

Om en liten stund så drar jag från jobbet. Det blir promenad hem idag oxå. Skönt att jag har så nära jobbet faktiskt.
Väl hemma ska jag ta tag i packningen. Tänkte ha färdigt min packning inför min eventuella resa. Jag vill så gärna att allting klaffar nu inför resan. Jag saknar min man!!! Jag saknar honom så att det gör ont i mitt hjärta!
Vi har inte setts på lite över en månad. Men om några dagar så ses vi förhoppningsvis:)

Ikväll blir det att packa och planera. Men även se lite bra serier. Greýs Anatomi, The Hills och The City.
Så tråkigt att The Hills snart är slut för gott. Älskar den serien! Jag älskar drama:)  drama drama drama.

Kristin Cavallari och Audrina Partridge från The Hills

Ha en härlig kväll!

3 dagar till Semester!!!

Ska bli så skönt med lite semester. 16 dagars semester är inte illa. Delade upp semestern denna sommar. Resten av semestern tar jag i Augusti.
Det är osäkert vad jag ska göra på min semester men skönt blir det. Förhoppningsvis åker jag utomlands på lördag:)
Skulle vara härligt att få komma iväg.
Igår var jag ledig. Mötte upp Anna i stan. Vi gjorde lite ärenden och sen satte vi oss och åt på "Yummi" tror jag det hette. Jättesmarrigt! Vid 7 tiden träffade jag upp Maria och tränade en sväng. Efter träningen promenerade vi hem. Tog sällskap med Maria hem och sen fortsatte jag mot Linné.
Härlig sommarkväll!

Idag har jag jobbat ända till 20.00, tog en härlig promenad hem. Nu är det dags för en riktig tv-kväll!
Desperate housewives, Cougar Town och Sex and the city. Vilken kväll:)