Rensning

Nu är det mitten av september och man känner hur luften ändras till friskare och kallare.
Jag ser inte fram emot denna ändring av väder. Men jag ser fram emot denna höst och vinter för just nu vill jag bara att tiden ska gå. 
 
Om en stund ska jag åka och hämta älsklingen från flygplatsen och vi får spendera en hel vecka tillsammans.
Det blir en vecka fylld av ärenden och fix men bara att vi får spendera dagarna tillsammans betyder så mycket!
Sen dröjer det nog några veckor tills vi ses igen.
 
Om en vecka är jag tillbaka i tälje igen och det ska bli skönt. Vara på en plats för ett tag och att inte ha livet i en väska för en stund är skönt. Då ska jag även ta tag i rensning. Jag fick en liten kick av lite allt möjligt under denna helg. Ett av dom var rensa bland alla saker man har. I och för sig så fick jag med mig två kartonger från vår rensning på sommarstället. Men det är två kartonger fyllt med minnen och saker som förhoppningsvis kommer till användning längre fram i livet.
 
Vi har en källare som vi måste ta tag i. Vi har gjort oss av med alla våra möbler så det är mestadels prylar. Prylar och kläder ska rensas och magasineras. Härligt!
 
Tänk att sakerna har stått i vår källare i ungefär två år nu....har vi saknat något av sakerna? nej inte direkt. Så det betyder alltså att vi har massvis med prylar som vi inte behöver.
 
Höstens att göra:
 
Rensa kroppen och rensa "hemmet"
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0