I städtagen

Tvättstugan är bokad för hela dagen. Dammsugaren och moppen har dragits fram. Sängen är nybäddad.
Jag tog tillfället i akt när älsklingen är iväg hos sina föräldrar att storstäda. Nu ska jag ta och äta mat och mysa framför en film innan jag tar tag i lite ärenden.
 
Imorse när jag tittade ut genom förnstret var det vitt. Snöat en hel del under natten. Jag som nästan trodde att det skulle bli tidig vår i år. Vi får nog gott vänta till slutet av maj att plocka fram vår jackan. Jag tänkte bege mig ut för en powerwalk runda men jag är så dålig på att komma ut när det ser ut som det gör ute. Det är ingen ursäkt, men jag är lite kräsen när det kommer till vädret.
Jag gick en promenad från min bror och hem i förrigår och jag kände hur kroppen bara av den lilla promenaden mådde så mycket bättre. Jag längtar till jag kommer igång med träningen, det är ju trots allt sommar snart. Inte kan man se ut som en vit strandad val i år! 

Kommentarer
Postat av: Ida

Du vet vad jag brukar säga! Bara att ge sig ut! Klä på dig en massa så blir du inte kall. Sätt på något bra i lurarna och traska på! Så himla skönt när man kommer in sen! Puss

2013-03-19 @ 21:15:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0