Inspiration

När man är utan ett eget hem får man inspireras av andras hem. 
 Jag har kikat runt på olika inredningssidor, drömt mig bort och tänkte dela med mig av mina egna inredningstankar och smak.
 
Det första man ser när man stiger in i ett hem, är oftast hallen. Hallen tycker jag ska vara inbjudande, struktuerad och vacker. Jag kan fantisera om en hall där jag kommer in och lägger nycklarna på ett vackert avlastningsbord och sätter ner mina fötter på en ljuvlig orientalisk matta.
 
 
När det kommer till vardagsrummet i ett hem så har jag alltid velat ha en öppen planlösning mellan kök och vardagsrum. Eftersom man spenderar mycket tid i båda rummen är det optimala att öppna upp så att man lätt kan röra sig fritt mellan rummen. Vad det gäller färgtema så är jag mycket för blandningen mellan mörkt och ljust . Även blandningen mellan nytt och gammalt.
 
.....
 
 
Sovrummet ska även det vara inbjudande. Rummet ska ha en mysig och varm känsla.
Jag gillar färgkombinationerna i sovrummet på bilden nedan. Rummet har personlighet och den varma burgundy färgen ger en varm känsla. Jag tycker man ska finna lugnet i rummet så jag är emot tv och arbetsplats i just detta rum. Fast vad är mysigare än att krypa ner i sängen och slå på någon bra film, nu känner jag mig lite klyven ;-)
 
 
Badrummet i min mening ska vara ljust och fräscht. Med bra förvaring och lättstädat.
Ser ni hur fint den orientaliska mattan gör sig även i badrummet :-)
 
 
Vad är ett hem utan en bra och rymlig garderob. En sån här stor walk-in closet som nedan är lite att ta i men visst skulle det vara härligt. En walk-in i min smak, förutom dem urfula vaserna och tavlan rakt fram i bild, usch så gräsligt!
Och igen..den orientaliska mattan. Det är en för underbar detalj.
 
 
Vad har jag kommit fram till under denna upptäckfärd efter det optimala hemmet? 
Vårt första inköp till vårat hem är en vacker orientalisk matta.

Kommentarer
Postat av: Malin

Ja du, hallen har alltid varit ett inredningsdilemma för mig. Den är ju första intrycket av lägenheten, men där man troligtvis spenderar minst tid.. och den är oftast svårmöblerad. Men ändå vill man ha den snygg.. Som du ser, ett dilemma :) men sovrummet håller jag med om att tv inte hör hemma, och absolut inte arbetshörna :) har du några bra inredningsbloggar som du läser och vill tipsa om? :) kram

2013-01-20 @ 23:17:55
URL: http://frnochmed.devote.se
Postat av: Fliizan

Malin: Ja faktiskt så har jag nog bara haft en bra planerad hall i alla mina lägenheter jag haft. Det är jättesvårt att få till det bra och snyggt på en liten yta. Jag har dessvärre inga inredningsbloggar som jag läser direkt, läser mycket från inredningstidningar på nätet. När det kommer till bloggar så är jag mer för modebloggar :-) Kram på dig!

2013-01-21 @ 16:48:03
URL: http://fliizans.blogg.se
Postat av: Anna

Fina bilder ! Inredning är ju så roligt ! Och orientalisk matta är jättefint ! Hoppas du mår bra min vän ! Jag saknar dig ! Förlåt att jag e så dålig på att höra av mig just nu .. Kvällarna går för snabbt och ja e helt slut . Men vi kan väl höras i veckan ? Puss på dej !

2013-01-21 @ 19:40:21
Postat av: Fliizan

Anna: Ja det är riktigt kul och kika runt på fin inredning. Ingen fara :-) Har själv rätt mycket att tänka på just nu så det har inte blivit av att jag ringt heller. Hörs av snart, Puss tillbaka!

2013-01-21 @ 20:04:16
URL: http://fliizans.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0