Känslostorm

 Efter en rolig men otroligt tuff vecka med nya intryck och hårt arbete var jag helt utpumpad när fredagskvällen kom. Mina känslor var all over the place. Tänkte att det skulle bli skönt att komma hem och bara vara. Det var en lugn och skön fredagskväll men när natten till lördagen kom var det bara tomt och ensamt. Älskling var inte hemma och kommer inte hem förrän på onsdag. Lördagen var jobbig och huvudvärk på det var ingen hit.
Söndagen gick lite bättre och jag kände mig som mig själv igen.
 
När dalen är djup känns det som man aldrig kommer orka gå upp mot toppen.
 
Med dig vid min sida
 

När jag står på bergets topp
När jag går i den djupaste dal
Finns det inget på denna jord
Som jag inte kan klara av

Om du finns hos mig, om du tror på oss
Ge mig din hand, med dig vid min sida
Klarar jag allt, klarar jag allt

När dom vänder mig ryggen, när människor blir små
När vägen är mörk ska jag fortsätta gå
För med dig är jag modig, jag är den jag vill va’
Och hur det än blir nu är allt som det ska

 
En av de bästa av sångerskor Sarah Dawn Finer både hjälper mig och stjälper mig med sina vackra känslosamma sånger.
 
Till dig
 
Till dig
som ännu inte har nåt namn
du är bara en dröm
jag hoppas ska bli sann
Till dig
med all den kärlek jag vill ge
jag har väntat länge nu
känns som en evighet
Till dig
som jag hoppas jag får känna
ditt lilla huvud mot min arm
lilla stjärna utan namn
Innan åren springer bort
innan det är försent
jag är bara en bland
miljoner som längtar
jag vet tro mig jag vet
Till dig
som jag vill se växa upp
torka tårar från din kind
få dig att skratta
att vara still
Till dig
ett löfte som du får
jag lovar att älska dig
så mycket som det bara går
.............................................................
 

Dippen ner i dalen var kort men jobbig. Nu känner jag mig fit for fight inför resten av veckan. Det är lite så jag är, jag gillar inte att erkänna mina svackor och försöker ta mig ur den så fort det går och försöker tänka positivt.
 
Ikväll blir det en tidig kväll för imorn är jag en early bird. 
Lika bra att gå och lägga mig redan nu, hihi :-)
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ida

Man måste klättra upp för det branta berget för att kunna se utsikten. Jag vet allt för väl hur det känns att vara där nere i dalen. Man får lov att vara svag och ledsen. Och man får lov att erkänna det. Men vi är lite lika du och jag. Vill vara starka. Vill visa att vi klarar oss själva. Men du vet att du alltid har mig. Älskar dig min vän!!❤

2013-04-24 @ 09:25:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0