Då gick denna dagen..

....till historien. Mycket att göra och mycket att tänka på just nu.
Jag undrar hur det ska gå nu när jag ska börja arbeta igen. Det kommer knappt finnas någon tid över känns det som. Men det ska bli otroligt spännande och roligt.
Dagarna utan min kära man hemma var rent av tråkiga men några glimtar av glädje dök upp, Fick besök av tre glädjeglimtar på torsdagen, denna lilla skrutten och hans mamma och pappa.
Ser nu fram emot att få träffa dem igen om en månad för att fira fina Ludvig.
 
 
Helgen blev för mycket slötittande på en serie som jag inte kan få nog av. Jag kommer nog aldrig att växa ifrån serier som dessa haha :-)
 
 
Mannen min kom efterlängtat hem på måndagen och så var vardagen sig lik igen. Igår var det ärenden som skulle göras och mellan varven så njöt vi av solens varma strålar.
Hem en vända för mig medan älskling åkte en sväng till sina föräldrar. Jag städade lite hemma och gjorde iordning mig för kvällen. Iförd mina leopardtights styrde vi kosan till våra vänner på lite kvällsmys.
 
 
Som vanligt blev det mycket skratt och heta diskussioner. Ett hett ämne hos många tog vi upp. Jämnställdhet i hemmet, ojoj där finns det många åsikter. En fråga som kan sticka lite i mångas ögon. I mångas hem är det en laddad fråga. Jag säger såhär. Om det upplägget man har i ens egna hem är till behag så kör på det.
Jag kan helt ärligt säga att hemma hos oss råder gammaldagsa regler...om man nu får säga så utan att jag får några ilskna efter mig. Jag står för hemmets donande. Dammsuga, moppa, tvätta, damma, diska och fixa fint.
Medan mannen i huset gör allt det tekniska, mekaniska och händiga. Matlagningen delar vi på för det mesta.
 
För min del är detta ett upplägg som passar oss perfekt. Jag är en pedant ut i fingertopparna och det är väl även lite därför uppdelningen ser ut såhär. Visst kan man ibland bli irriterad på när det slängs strumpor där dem inte ska vara och hjälp tar jag nästan alltid emot men det gäller väl sånnafall disken.
 
Slipper småtjaft och gnat. Frid och fröjd helt enkelt....nä nu ska man inte ta i ;-)
 
Nu ska jag vika ren tvätt. En riktigt trevlig sysselgöra i hemmet om ni frågar mig.
Blir att slå på ett avsnitt "Pretty little liars" så blir det ännu trevligare vikande.
 
Hej på er!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0