Ännu en härlig helg avklarad

Nu har det ännu en gång blivit måndag kväll och jag är supernöjd med min helg som varit. Vi har flängt hit och dit nu ett par helger och det är rktigt skoj att hinna med att träffa alla man vill träffa.
I fredags begav jag mig till Nypan och såg fram emot en härlig helg.
I fredagskväll var det fredagsmys hos ett par vänner H och M. Vi såg film och åt massa gott.
På lördagen var det dags för kalas.
Min brorsdotter har fyllt 3 år och det blev tårta och lek.
Födelsdagsbarnet och hennes Scilla. Det blev lite blåsa bubblor på tomten och självklart var det full rulle på henne och älsklingen. Hon gillar sin "farbror" så mycket, även kallad lekfarbror:)
Efter kalaset var dags för ett annat kalas. 30-års fest hos en gammal arbetskollega till älsklingen. Vi åkte till deras fina hus och där var det fullt ös. Det grillades, badades i varmvattentunna utomhus (dock enbart några av killarna) Det var riktigt trevligt att träffa gamla arbetskollegor till älsklingen och några av deras respektive.
............
Hade även ett samtal med älsklingens arbetskollegas flickvän. Jag visste inte att dom hade haft det så svårt innan dom äntligen fick deras lilla flicka. Det är otroligt orättsvist det här med att skaffa familj. Vissa har det så lätt medan andra har det så fruktansvärt svårt. Får kämpa kämpa tills man inte klara av att kämpa längre. Sluta aldrig kämpa säger jag, Ge inte upp! Lätt att säga men säkerligen svårt i praktiken. Så otroligt tunga saker folk får gå igenom för att få en alldeles egen familj. Det var skönt att hon kunde känna att hon kunde lätta sitt hjärta för mig.
.........
Söndagen spenderades hemma hos älsklingens familj. Solen sken och vi satt ett tag och solade på balkongen, underbart!
Längtar redan till nästa helg, får se vad vi hittar på då;) Jag lever lite på mina helger just nu men jag har det fruktansvärt roligt på jobbet oxå. Jag och mina tjejer har det roligt mest hela dagen. Vi tjittrar och tjattrar på vårat egna kontor:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0