Kaos och kreationer

Helgen var så mysig hos min bror och hans familj. Vi myste på och det blev även julbak, supergoda saffransbullar bakade jag, svägerskan och min brorsdotter :-)
 
Sedan blev det inte som vi tänkt. Väl i bilen från min bror, skulle nu åka till min mamma och pappa, så får vi punktering! Mitt i den kalla kalla kylan står älskling och byter däck och båda fryser typ ihjäl...domkraften fungerar inte, ringde bror för att låna en av dem. Efter en tid så sitter det smala extradäcket på bilen men inte kunde vi åka med det däcket i detta väder....och älskling som ska till jobbet dagen efter....som tur var så kom vi på att vi hade en tjänst att ta ut. Vi lånade en sprillans BMW ;-) Så det löste sig till det bättre. Det är allt bra med kontakter ibland :-) Så nu kan älsklingen tjäna lite pengar och jag får spendera några (förhoppningsvis) dagar hos mamma och pappa.
 .............
På måndag morgon gick mamma och jag ut i skogen. Skulle aldrig komma på det själv, jag är inte någon skogsmänniska direkt, speciellt inte när det är 15 minusgrader, men solen sken så det var ett plus. Vi fick med oss grankvistar, mossa och annat smått och gott. Vi fick lov av grannen att ta lite från deras skogsmark.
 
 
Sedan började vi pyssla för fullt och satt hela dagen lång och knåpade ihop adventskreationer.
Väldigt rogivande men det krävs tålamod.
Här är tre av mina många kreationer. Det är kul att låta fantasin flöda.
 
Många blev det.
Jag och mamma var uppe till sena natta och pysslade.
Vi hade så roligt och trevligt tillsammans mamma och jag. Delade ideér och fnissade och hade oss <3

Kommentarer
Postat av: [email protected]

Låter som ni har haft en kanon helg ! Tråkigt med bilen men aldrig fel att åka BMW . ;) Jättefin jul dekorationer ! Roligt att pyssla önskar ja va mer pysslig ;) Puss

2012-12-06 @ 22:12:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0