Till gamla hemtrakter

I helgen var jag i Göteborg och hälsade på min syster. Vännerna Anna och Alex skulle åka dit så jag passade på att hänga på för att träffa min syster med familj.
Resan ner bjöd på solsken.
Väl framme så blev det mys med systeryster.
En liten bebis med samma namn som mig var över för lite barnpassning. Patricia hette den lilla sötnosen:)
Vi fick heta lillpatricia och storpatricia;)
Vi lekte, busade och gosade.
Lekte även med dvärghamstern Blixten:) Blixten är min systersons söta lilla hamster som gillade att vara i bollen och springa runt.
Bollen är som ett hamsterhjul där den lille kan springa runt i. Så söt!
En förmiddag var jag och min systerson i den nya stora lekparken. Det finns en likadan här i Stockholm som är jätterolig för barnen. Finns så mycket skoj att hitta på. Där var vi i några timmar innan vi mötte upp min syster.
Kvällarna bjöd på mys, mys och åter mys. En kväll blev det vin och räkor, riktigt smarrigt!
Det var bra att jag hängde på till Göteborg annars skulle det dröja länge tills jag skulle träffa min syster.
Det var underbart att se dom alla tre <3
Vägen hem gick lika bra som dit vägen.
Kolla in denna lilla tjej som sov så gott nästan hela vägen dit som hem.
Annas och Alex lilla hjärtegull <3

Det var en konstig känsla att åka och hälsa på i Göteborg nu när det har gått lite mer än ett halvår sen vi flyttade därifrån. Vi bodde där i hela 4.5 år, det är ganska länge och jag kände mig hemma. Jag trivdes men samtidigt kände jag att vi inte kommer att stanna. Jag känner att vi gjorde helt rätt i att flytta till den östra sidan av Sverige. Här känns det hemma på riktigt, det är skönt när det känns så rätt. Sen om vi kommer att stanna här hela livet är en annan fråga. Men här i huvudstaden kommer vi alltid ha grunden. Vårt hem <3
Nu i kväll har jag haft lite frossa och ont i huvudet....tänker för mycket just nu...var ute på en skön kvällspromenad förrut. Det var härligt med frisk luft och få rensa tankarna lite.
Nu ska jag och älskling se film och äta majs;) I Naturgodis sortiment så finns det små hårda majs grejer. Supergoda och knapriga. Det äter vi istället för godis, mums!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0