BrödBakning på G

Skulle sätta mig till ro och kolla på Grey´s Anatomi...men då kom Älsklingen på att det var ju fotboll på tv, så det blev bara till att ge plats för honom i soffan och jag bestämde mig då istället för att baka bröd.
Baguetter blir det.
Första gången jag bakar bröd faktiskt:) Så vi får se hur resultatet blir...
Nu ska baguetterna jäsa i en halvtimme sedan in i ugnen. Så det blir smakprov för oss kring kl. 12 ikväll....
Tur att jag har sovmorgon imorgon:)
I måndags var jag och hälsade på Anna och Alexander i deras nya fina lägenhet. Prat och mys blev det:)
Det är så skönt för dom att få lite större! Även jag och älsklingen funderar nu på att byta vår lägenhet till en lite närmare stan om så går. Skulle vara skönt med en lite billigare lägenhet än den vi har. Jo det är sant...närmare stan och billigare....men då bli det nog några få kvadrat mindre..men det får man tåla:)
I dagarna har man ju också kunnat ta på sig lite mer vårkläder. Äntligen börjar det närma sig våren!! Visst är det bara för härligt!!!
Man blir så mycket piggare och gladare nu när solen börjar titta fram alltmer:)
Nu måste jag titta till baguetterna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0