Varning för långläsning.....bear with me.

Sitter i köket och dricker en kopp kaffe.
Ute regnar det för fullt. Nu har verkligen hösten kommit. Det regnar mer och man känner att luften har ändrats till det kyligare. Det är mysigt på ett sätt att hösten är här men på ett sätt inte.

Jag gillar sommar, jag gillar solen, jag gillar att kunna vara ute utan att behöva bry sig om att det kanske blir för kallt eller att det börjar regna. Jag gillar värme. Men ändå är hösten välkommen:)


Det känns att det var ett tag sen jag bloggade. Har varit mycket runt omkring. Har inte haft tiden o lusten att sätta mig framför datorn. Sitter som sagt i köket medan killarna sover. Nu har jag tre killar här i huset.Min papegoja, min käresta och min svåger(min killes bror). Han ska bo med oss medan han söker lägenhet osv.
Det funkar bra. Man är lite ovan att ha en inneboende men det är skönt att det är någon man känner.


Det har även varit otroligt mycket på jobbet. Vi har haft olika kampanjer med crazy priser som har gjort att kunderna oxå blir crazy;) Det har funnits att göra från morgon till kväll, ingen lugn stund där inte. Men på samma sätt som det har varit fruktansvärt stressigt så har det varit roligt! Det är ju bra att det är så, annars skulle jag bryta ihop varje kväll....har otroliga kollegor oxå. Gillar vårat tjejgäng på kontoret, med tjatter hit och dit:)

Men samtidigt som jag trivs så bra på jobbet nu, så kommer min hjärna in i tankar på framtiden. "Should I stay or should I go" skämt och sido, det är viktigt att tänka på framtiden. Jag blev lite halvt deprimerad igår när vi här hemma satte igång att prata om framtiden och även åren som varit.

Det har hänt mycket på de åren sedan man slutade gymnasiet. Flyttat till olika städer, jobbat på flera olika jobb, haft flera olika lägenheter, rest till olika länder. Det har hänt massa kul på vägen!
Ändå så känns det som att tiden har gått men ändå stått still på någon konstigt vänster.

Jag vill så mycket mer. Självklart vill jag till slut stadga mig och skaffa familj men inte förren jag känner att jag är klar med mitt eget. Jag vill uppleva, resa och förhoppningsvis plugga.
Jag hoppas att den här hösten ger oss dom svar vi vill ha!

Idag är det en härlig söndag. Får se om det blir Liseberg för vår del med systers familj:)
Igår hjälpte jag dom att flytta. Dom har fått en jättefin lägenhet, som är i gång att renoveras.
Det kommer bli så fint! Blir så sugen på att flytta och greja när andra gör det;)

I veckan blir det jobb, träning och annat smått och gott. Till nästa helg hoppas jag på en resa till min kära bror som fyller 30!!!! Ska bara komma på något bra färdmedel. Bil, buss, tåg eller så hoppar jag i ett kuvert och skickar mig till er! Saknar er otroligt mycket!!!

Nä, nu ska jag gå o väcka sjusovarna....klockan närmar sig 13.00!!! Upp o hoppa.

Ha en riktigt härligt söndag!







Kommentarer
Postat av: Anna

Du ska se att det ordnar sig gumman! Ska hålla mina tummar för er! Känner på mig att denna höst kommer bli bra! Håller med dej det är lite blandade känslor nu när man kliver in i hösten! Men mysigt med tända ljus! Hoppas också du hittar en resa så du kan åka!! ;) mysigt idag att träffa dej och förhoppningsvis bio mysigt ! Kram och puss

2010-09-01 @ 05:23:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0