Morgon promenix

Imorse var jag uppe tidigt för att vara en ledig dag. Gick iväg 7.30 på en timmes välbehövd powerwalk. Nu ska jag ta en kopp kaffe, smakens. Senare vid 11 eller 12 ska jag in till stan och träffa mamma och pappa som åker hem senare idag.


Jag har börjat läsa en bra bok. "Självkänsla nu" av Mia Törnblom. Den får en på bra tankar och det behöver jag nu.
En del i boken som gjorde att jag hajjade till när jag läste det:

Citat: "Många av oss rusar som bekant fram genom livet med gasen i botten. Så småningom kan en diffus olustkänsla växa fram. Känslan av att man missat något, glömt något, eller känslan av att pringa runt i cirklar"

Det är precis så jag har känt ett bra tag nu men jag har inte kunnat veta riktigt vad det är. Helt enkelt en diffus olustkänsla.

Citat: "Den känslan ska tas på allvar. Det är själen som ber om uppmärksamhet"


Nu är det dax för kaffet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0