Hemligheten.....

Jag måste dela med mig av det här.
Förra helgen såg jag en film/dokumentär som heter "The Secret". Jag satt som klistrad framför tv:n och blev bara mer och mer inspirerad. Den här filmen/dokumentären kom verkligen i rätt tidpunkt för mig. Jag behövde få en tankeställare. Och det var just det det var ....en tankeställare.


"The Secret". A way of life. Ett knep hur man på bästa sätt lever sitt liv till fullo. Att få det man drömmer om och det man strävar efter men även hur man vill vara som människa. Man kan tolka "The Secret" på olika sätt tror jag. Men jag såg det på detta sätt. Hur man med tankarnas kraft kan göra sitt liv bättre.
Det finns så många filmer, böcker osv om just detta. Jag har läst olika böcker om hur tankarna och handlandet påverkar oss, våra nära och även alla andra runt omkring oss.
Har man ett positivt tänkande kan man komma långt här i livet.

Jag har hittat en "dikt" som Christian D Larsson skrev år 1912. Denna heter "The Optimist Creed"

Läs och begrunda:)

 I Promise Myself-

To be so strong that nothing can disturb your peace of mind.
To talk health, happiness and prosperity to every person you meet.
To make all your friends feel that there is something in them.
To look at the sunny side of everything and make your optimism come true.
To think only of the best, to work only for the best, and to expect only the best.
To be just as enthusiastic about the success of others as you are about your own.
To forget the mistakes of the past and press on to the greater achievements of the future.
To wear a cheerful countenance at all times and give every living creature you meet a smile.
To give so much time to the improvement of yourself that you have no time to criticize others.
To be too large for worry, too noble for anger, too strong for fear, and too happy to permit the presence of trouble.


Det har blivit som mitt mantra. Jag gillar denna text otroligt mycket.
Alla vill vi bli bättre människor och jag tror att det börjar med våra tankar och även våra handlingar.


Nu fortsätter jag kvällen här hemma. Har duschat, skrubbat kroppen och smörjt in mig med brun utan sol. Kände för att få lite färg.

Imorgon blir det en lugn morgon här hemma och sen iväg till Anna. Senare på kvällen ska vi på bio.
Ha en härlig helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0