Satsa på dig själv!

Kom till Nypan i förrigår och det kommer bli hela två veckor här insåg jag. Hjälper mamma att fixa hemma i deras nya hem. Till helgen kommer min fina syster och min kära systersson <3
Efter helgen kommer älsklingen hem några dagar. Ljuvligt!
 
Igår gjorde jag min första springrunda efter ett uppehåll på cirka 2 veckor. Det gick riktigt bra! Jag sprang på kvällen med mamma cyklandes bredvid. Känns skönt att det inte var trögt att ta upp träningen igen. Så i helgen får jag nog spring sällskap av min syster som är en stor del i mitt ny funna intresse, löpning.
 
Det känns som att jag har vaknat till liv. Låter konstigt men på nåt sett så känns det så. Jag tror det kom när jag fyllde 30 år. Jag hade ingen ålders noja och ingen ångest att bli 30 år. Men jag fick som ett uppvaknande i hur jag tar hand om min kropp. Jag vill att denna kropp ska ta mig igenom mer än 30 år till i livet. 
 
Jag har genom hela mitt liv varit som en jojo när det kommer till träning, hälsa och mat. Gått in för det i omgångar men inget som hållt i sig. Jag har alltid haft intresset men viljan har inte alltid funnits där. Det startade när jag skulle välja linje i Gymnasiet. Valde att börja Dansgymnasiet och känns fortfarande som att jag valde helt rätt trots att jag idag inte jobbar inom det.  
 
Jag har ändrat mina vanor för min egen skull och det handlar inte om hur många kilo man ska går upp eller ner utan att kroppen mår bra både inuti och utanpå. I och med detta har jag funnit ett intresse som jag brinner för och som gör att hela jag mår bra.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0