Mitt val är min kropp

Det har varit mycket att stå i. Men nu är iallfall mycket avbockat.
Mycket blev rensat i vår källare ska jag säga och det är så skönt att det nu är lite ordning på grejerna. 
Tog an rensningen av alla saker jag har här i tälje också, som i och för sig inte är mycket.
När jag tar tag i alla viktiga saker som ska göras så bara väntar jag på att få ta tag i träningen igen. 
Har varit krasslig nu ett tag och hostan har inte velat ge sig. Men nu känns det äntligen lite bättre, kanske det blir en liten springtur imorn.
 
Jag är otroligt stolt över mig själv när det kommer till mat iallafall.Jag har skippat socker och det är inte bara godis och bakverk och sådana sötsaker utan jag kollar även noga på den maten jag köper. Äter gärna ekologiskt så gott det går, kan bli lite dyrt tyvärr med dessa matvaror men man får tänka att kroppen mår bra av det.
Jag skippar även mjölk, vitt mjöl och pasta och min fantasi flödar ibland med ideér vad jag ska laga.
Mjölken har ersatts med sojamjölk eller rismjölk.
 
Jag kommer självklart att unna mig själv nån gång men jag är inte ute efter någon bantar diet. Jag har tagit ett val och det valet är min kropp. Jag vill må bra i min kropp och hitta en livstil som passar mig.
 
Jag känner att jag är på god väg.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0