Det går en vind över vindens ängar....

 ...det fladdrar till i en tyllgardin. Och jag ska skriva en sommarvisa, med sol och blomdoft i melodi.
 
Sommar är en härlig tid!
 
Dagen innan midsommarafton var det toppen väder och jag la mig vid poolen och solade. 
Hoppade i och badade och simmade även några längder.
 
 
Sen var det och förbereda inför midsommar som jag firade med vänner på min släkts sommarställe. Det är så ljuvligt att vara där ute.
 
 
Det blev grill och lite traditionell midsommarmat och vi hade tur med vädret att det iallafall inte regnade. Vi satt ute trots allt men sen blev det att gå in för att mysa och njuta av Tårtan som Ida och Mette hade gjort, såå god!
 
 
Ut på en kvällspromenad kom vi också. Så härligt i dessa fina vidder.
 
 
Jag och Jennie stannade över natten och på midsommardagens förmiddag kom Anna, Alex och Amalia för lite fika. En sånt busfrö fick vi vara med om, hon är så underbar fina Amalia!
 
Sen var det dags för tredje sittningen för denna midsommar.
På eftermiddagen kom min älskling och mamma och pappa.
Lite mer fika :-)
 
 
Fick en tomatplanta av mamma så nu blir det att äta tomater.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0