Tiden går så fort...

...så otroligt fort.
Om några dagar är det December. 
Idag föll snön utanför och det fortsatte att snöa hela dagen lång.
Mamma och jag gick ut en promenad och jag kände mig som värsta gnällspiken, "det är kallt" det snöar in i mina ögon" "usch det här är inget kul, jag vill gå hem"
Ingen roligt sällskap, stackars mamma ;-)
 
 
Jag personligen är inte så mycket för vintern. Det går ann om det är vit kramsnö som vackert ligger på marken. Men annars går vintern helt bort för min del.
Att julen snart är kommen är mysigt men jag är inte så värst "julig" av mig. I hemmet (denna jul har vi inget hem) så pyntas det sällan. Det jag kan ställa fram är en adventsljusstake, om ens det. Så hemma hos oss syns det inte att det är jul. Jag älskar julmusik dock och tycker det är ljuvligt att baka inför julen. Nu på fredag är det dags för första julbaket. Då blir det mys och på hög nivå hemma hos min svägerska.
...........................
 
Jag har olustig känsla i hela mig...vet inte riktigt hur jag annars kan beskriva det.
Jag känner igen känslan, jag har haft den förut. Jag välkomnar den samtidigt som jag avskyr den känslan.
Det är en känsla jag hade cirka en månad innan jag impulsivt flyttade till Göteborg, som nu är cirka 6 år sedan. En känsla som gnagde mig, som om någon talade om för mig: Det finns något annat du är menad för, det är en annan plats du ska vara på. Det var då jag tog beslutet att flytta till Göteborg och som tur var kom min älskade efter mig. 
Jag vill så otroligt mycket men viljan stannar av på något sätt. Det är dags att få tillbaka min vilja och ta tillfället i akt att få undan den gnagande känslan. Jag blev så arg på mig själv när jag pratade med en vän på telefon. "Du låter trött" sa hon. Det jag egentligen skulle svarat är " ja jag är trött! Trött på mig själv! Less är ordet!
Jag svarade istället "jag är bara seg" "Det är en seg dag". Det är det goda vänner är till för. Dem känner av hur man känner sig <3
.........
 
Det är dags för förändring...jag vet att det låter som en klyscha...men jag menar allvar. Det är verkligen dags för en förändring. Jag gillar inte att känna mig less, det är en trist känsla.
Jag vill göra något jag brinner för, som jag gör mig sprudlande.
Just nu har jag min familj, mina vänner och min kära man som gör mig sprudlande <3
Dags att ta mig ann fler saker som kan göra mig sprudlande och full av liv.
Nu har jag fått ur mig lite av vad jag känner innerst inne i mitt hjärta och min själ.
 
I skrivandets stund inväntar jag min kära. Han är ute och åker i ruskvädret och är strax hos mig.
Det var lite över en vecka sedan vi sågs sist och nu ropar mitt hjärta efter honom. 
 
 
"Fyll inte livet med dagar, fyll dagarna med liv"
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ida

Jag stöttar dig till 110% att få bort den där känslan! Den behöver man inte ha. Känn efter och Go for it!! ( vill inte påverka på något vis, men det kanske är dags att inse att det är Skåne du ska flytta till denna gång!;)) saknar dig! Puss&kram

2012-11-28 @ 12:09:43
Postat av: Anonym

Hahaha ;-) Ja vi kanske blir grannar tillslut :-) Saknar dig med massor!! kramar

2012-11-29 @ 00:45:26
URL: http://fliizans.blogg.se
Postat av: Anna

Håller med Ida .. Stöttar dig med i vad du vill göra och finns här om du behöver prata av dej eller ses gör jag med mer än gärna ! Ta hand om dig <3 Slår en plingenling imorgon ! Kramar om hårt <3

2012-11-29 @ 13:17:59
Postat av: Iza

Ni är så fina mina vänner <3 ja Anna vi hörs imorgon :-)

2012-11-29 @ 23:18:08
URL: http://fliizans.blogg.se
Postat av: Jenny

Kära du, ja du är viktig Isa!!! Bra att du erkänner för dig själv känslan du har. Jag finns här!
Kram

Svar: Tack syster och jag finns här för dig! Kramar
Isa

2012-12-04 @ 23:23:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0