Det har jag längtat efter

Att i lugn och ro njuta av en bra bok.
Imorse tog jag en promenad till min bror för att passa min brorsdotter ett tag. Alltid lika mysigt!
Sedan var det dags för dem att bege sig iväg på en "weekend". Jag ska under helgen få äran att passa huset och katten Scilla under tiden. Det är en fullständig ära efter att ha bott som i ett kollektiv nu under ca två månader.
Såg en bok liggandes i deras vardagsrum och den boken såg jag i bokhandeln när jag var i Sthlm förra veckan.
Jag ångrade då att jag inte köpte den...men så ligger den här och bara väntar att bli läst av mig :-)
Uppföljaren till en av mina favoritböcker.
Så nu har jag suttit och läst i ca två timmar och fullkomligt njuter.
Lite mysig stämning måste man ju ha vid en läsning.
Med fina Scilla som sällskap vid fotändan.
Det har jag längtat efter. Att läsa en bra bok som man slukas av och kan inte lägga ner.
Älskling är och jobbar hela kvällen så min plan var att spendera denna kväll helt allena i ett mysigt hus med underbar läsning. För i detta hus finns det ingen Tv att störas av....som hos alla mina medlemmar i familjen...japp nu har även syrran slängt ut Tv:n. Den här kvällen kommer göra mig gott. Jag behöver komma till ro för att på nytt starta mina batterier. Det har varit händelserika månader och nu på söndag kommer jag bege mig iväg. 
Första anhalten är hos mamma och pappa för några få dagar, packa om i min resväska och ta tåget till min gamla hemstad och till min syster i Gbg.
..........................
Jag ska nu trippa in i köket och koka mig en kopp te. Sedan krypa ner i soffan återigen och låta mig slukas av Elisabeth Gilberts kloka ord.
På återseende!
 

Kommentarer
Postat av: Ida

Sååå mysigt du har det vännen!! Du gör helt rätt att ladda om med en bra bok utan denna tvmaskinen:) härligt att Tvn inte tar upp all den tid den faktiskt gör. Skönt att lägga energi på annat:) njut nu av en värdefull kväll. Tack för att du finns!

2012-11-16 @ 19:28:12
Postat av: Anonym

Ida: Tack för att du finns!!! Puss och kram

2012-11-16 @ 21:10:46
URL: http://fliizans.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0