Bokrecension

Jag har nu efter fyra dagar läst ut boken "I nöd och lust" av Elisabeth Gilbert.
 
 
Boken är en uppföljare till succén "Lyckan, kärleken och meningen med livet" ("Eat, Pray, Love").
Jag hade väldigt svårt att lägga ner denna bok, jag fastnade för den vid bokens första meningar. Boken innehöll en salig blandning av fakta, verkliga händelser, tankar och funderingar. Författarinnan satte ord på många av mina tankar och funderingar king förhållanden och äktenskap. 
Det var en mening som grep tag i mig ur boken. Men detta är bara en utav många många meningar i denna bok som grep tag i mig.
"Nu måste vi vara försiktiga" Detta säger Felipé(Elisabeth´s blivande man) till Elisabeth under en stund av diskussion som lätt kunde bli till gräl.
Felipé säger till Elisabeth: "Jag tycker vi ska vara försiktiga med vad vi säger till varandra de närmaste timmarna . Det är i sådana här stunder - då man blir så trött - som det kan bli gräl. Låt oss väga våra ord på guldvåg".
 
Jag känner så starkt igen den meningen. Det är så jag strävar efter att leva i mitt förhållande.
Tänk efter ett steg till innan den lilla småsaken blir större.
............................
Nu måste jag skynda mig. Ska med tåget till syrran <3
 
 

Kommentarer
Postat av: Anna

Du har inspererat mig att läsa den bok ! Imorgon ska ja handla den ! Mycket klok meningen .. Och är så sant ! Ha en underbar resa och ta hand om dej ! Puss

2012-11-20 @ 21:48:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0