1:a Maj...Välkommen!

Nu är det äntligen Maj och äntligen börjar det kännas som att våren är här för att stanna.
Dessa dagar har varit helt underbara.
I fredags efter jobbet begav jag mig till Nypan. Jag och älsklingen åkte till några vänner och hade fredagsmys. Vi satt och pratade hela kvällen tills klockan blev frammåt 3 på natten:) Dom har två såå söta söner och en hund. Hunden hette Bella och jag blev kär. Bella blev nog kär i mig med:)
Liten fransk bulldog tror jag hon var, trivdes bra i mitt knä.
................................
På lördags morgon äkte vi till Stockholm för spendera helgen med O och M och deras lilla J.
Vi hade det det superhärligt tillsammans. Grillade frammåt eftermiddagen och alla blev så proppmätta. Det blev hamburgare och ungsstekta rotfrukter..mums. Till efterrätt hade M bakat kärleksrutor(om dom heter så) eller oxå kallade mockarutor.
Grabbarna står och grillar medan tjejerna snicksnackar i köket:)
Sedan pratade vi och myste resten av kvällen. Söndagen bjöd på solsken även den dagen och vi tog en fika och promenad runt Tyresö slott. Det är så härligt med deras lilla J som precis har lärt sig att vinka och vinkar som bara den när man ber honom vinka, han är för härlig:)
Den underbara helgen var sedan slut och på måndagen var det arbete som gällde...jag räknade ner timmarna på jobbet och tänkte kanske ...kanske att man skulle få sluta lite tidigare dagen innan röd dag...men icke.
Till slut var arbetsdagen över och jag blev överlycklig när Jennie talade om att hon skulle åka till Nypan med en kompis...så jag bestämde mig för att åka snålskjuts:) Till mitt älskade Nypan:)
...................................................
Måndagskvällen spenderades med älsklingens familj. Jag och älskling tog en raggarrunda runt stan på kvällskvisten och såg en Valborgbrasa från bilfönstret:)
Idag har det alltså varit 1:a Maj och dagen har varit en lång dag. Förmiddagen var vi hemma hos älsklingens familj sen åkte vi ut i solen. Satte oss i hamnen tillsammans med en vän vars fästmö var i stan och vi fick reda på att de ska gifta sig i höst:) Ytterligare ett bröllop att gå på, roligt! Solen brassade på och jag fick allt några fräknar.
.................................
Sedan åkte vi hem till en före detta arbetskollega till älsklingen och tog en kaffe. Dom bodde i en jättefin villa och hade byggt mycket på huset själva. Det är så roligt att se hur andra bor och hur dom fixar med sitt hem. Man får inspiration. Efter dessa dagar ville jag inte åka tillbaka till vardagen, som innebär jobb..Men men man måste ju;)
Ska inte klaga, för nu är det bara tre dagar kvar till nästa helg som även den bjuder på roligheter!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0