Sugen....

Jag är lite sugen på att flytta......varje gång jag befinner mig i Nypan så blir jag sugen att flytta dit. Men sen när jag väl har kommit hem igen till Stockholm så känner jag direkt stadsmänniskan i mig säga "nej nej inte flytta härifrån".
Men nu när man har blivit lite äldre så inser man hur mysigt det är att bo i en lite mindre stad.
Nära till allt. Familj och vänner med gångavstånd. Bra för barn att växa upp.
Ja det är en svår fråga. Speciellt nu när jag och älskling lever lite i resväskan kan man säga. Inget hem att kalla vårt eget. Men jag är ju lite så...det finns en tjusning med att bo resväskan..men inte för länge.
I lördags åkte jag och Jennie till Nypan. Stannade över hos min bror. Vi kom dit vid 17 och det var strålande solsken. Tog en sväng förbi pizzerian och hämtade med oss mat hem. Gick hem och njöt, det kändes lite som att vi hade semester. Lyssnade på bra musik och fixade oss fina. Tänkte att vi skulle passa på att göra nypan osäker medans vi ändå var där:)
Hittade en fin blå klänning som jag blev förälskad i.
Jennie:)
Söta Skilla myste vi med.
Vi promenerade till stan och hamnade på det troligtvis populäste utestället. Ramlade in folk hela kvällen.
Träffade en del man kände och även min killes lillebror var där. Jag och Jennie dansade hela kvällen. Men ju senare det blev desto kladdigare blev det på golvet och tillslut kunde kan bara stå på stället och dansa, haha:)
Annars får stället mer än godkänt. Jag som inte har varit ute och dansat på år och dar:) Det är oxå roligare när man inte dricker något, då kan man verkligen njuta av kvällen.
Tycker det var himla lyckat! Blir säkert fler gånger:)
Vi kom hem vid halv 5 nånting och skjuts i säng.
Söndagmorgon bjöd på solsken och vi hoppade ur sängen och begav oss till stan. Promenerade längst storgatan, kikade i affärer och tog oss en fika.
...................................
Som sagt det är svårt att veta vart man tillhör, vart man ska skaffa sig sitt blivande hem.
Vi får väl se helt enkelt. Nu börjar vi med denna måndagskväll iallafall som bjuder på lite jobb nu i en timme. Studera lite El-frågor:) Får se om man blir nåt klokare. Sen kanske man hinner med nån film.
God kväll på er allesammans!

Kommentarer
Postat av: Ida

Låter som om ni hade en härlig kväll! Jag förstår att du känner dig splittrad i var-man-ska-bo-frågan. Jag röstar för att du ska bo i den härliga lilla byn Svalöv;)! Här finns allt; Ica, vårdcentral, naturnära promenadvägar, Jag osv osv;)



Saknar dig min böna! Jag tror jag MÅSTE ringa dig imorgon! Är så extremt dålig på att prata i telefonen just nu. Puss&kr fina vän!!



Ps. Hälsa även din vackra kombo Jen!

2012-03-26 @ 23:25:28
URL: http://puttelinas.blogg.se/
Postat av: Iza

Ja man kanske ska ta Svalöv en funderare;) Det är ju ett stort plus att du bor där! Saknar dig me nåt otroligt, skönt att du snart kommer hit upp:)

2012-03-27 @ 20:20:00
URL: http://fliizans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0