Insikt

Ibland kommer man till insikt här i livet.
Vad som är viktigt för en. Vad man vill lägga all sin tid och kraft på.
Vilka människor vill man ha i sitt liv, vad vill man göra och vart vill man leva.
Det som är otroligt viktigt för mig är vänner, familj och min livs kärlek. Det väger mer och mer ju äldre man blir.
.........................................
Jag var i helgen hos min mamma och pappa i Örebro. Det blev en spontan visit. Jag bestämde mig bara några timmar innan jag skulle åka. Kom dit på fredagkvällen och då var det lugnt och skönt.
På lördagen tog vi en tripp till Norrköping. Vi åkte dit för att besöka min mammas moster.
Min Mormor gick bort när min mamma var ung. Så att ha kontakt med min bortgångna mormors släkt är viktigt för både min mamma och oss i familjen. Det var riktigt trevligt att träffa min gammel moster och hennes man. Dom bjöd på middag och efter blev det fika hemma hos dom. Vi fick höra många historier om när min mormor var ung.
Vi åkte hem frammåt kvällen och hemma satte vi oss med en kopp te och pratade.
Söndagen blev lugn med en promenad på morgonen.
Vårtecken var det fullt av:)
När mamma och jag kom in efter promenaden hade pappa bakat muffins. Min pappa, han är bra han:)
Vi åt muffins och våfflor, det var riktigt gott!
......................
Nu till vän delen i det som är viktigt i livet. Imorgon kommer min fina vän Ida till stockholm och vi ska ha tjejhelg. Jennie, jag, Anna, Ida och Mette. Och lilla Amalia såklart:)
Det kommer bli så otroligt roligt att ses hela helgen. Alla vi ska sova över hos Anna.
Längtar tills imorgon! Längtar så jag spricker:)
Mina vänner är dom bästa som finns! Puss på er <3 Ses imorgon!
En av dom ser jag redan ikväll och det är Jennie, min sambo;) Nu blir det film och popcorn, myspys.

Kommentarer
Postat av: Mette

Vad mysigt isa! Ska bli så roligt att vara med er i helgen :)

2012-04-20 @ 09:34:38
URL: http://minvintergata.webblogg.se/
Postat av: anna

Åh vlken fin helg du haft ! Härligt att vara hos sin mamma och pappa och bara pyssla om varandra =) Din pappa är bra han som bakade muffins till er =) Vad gott det ser ! Tack för en jättefin helg tillsammans ! får ses snart igen =) Kramar

2012-04-24 @ 08:43:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0