Ahlan wa sahlan!

Helgen är här och så otroligt välkommen!
Veckan på jobbet har varit rolig men också tröttsam. Jag har som vanligt varit så otroligt trött på morgonen men men bara att gå upp och jobba. När jag väl är på jobbet kommer man igång och roligt är det. Man glömmer bort att man varit så trött:)
Idag blir en slappar dag hemma. Ute regnar det förfullt. Sitter just nu i soffan och myser med en kopp kaffe, lite fika och några tidningar. En av fördelarna att jobba i samma hus som Aftonbladet är att man kan haffa åt sig massa tidningar som man kan njuta av på helgen:)
Ni som inte smakat Marabou Marzipan, smaka den! Jag gillade inte marzipan förut men tillsammans med choklad är det fruktansvärt gott! Nåt annat som är gott är Risenta små sesamkakor, mums:)
Igår kväll fastnade jag framför datorn i flera flera timmar. Pluggar Arabiska, det är ju verkligen på tiden att jag lär mig helt och fullt nu! Efter 9 år med en Arabisk käresta så skäms jag lite att inte kunna ha en riktig konversation, haha:)
Därav dagens rubrik som betyder Välkommen:) Jag säger också Ahlan wa sahlan snart till min kära som kommer hem imorn eftermiddag! Han har varit borta i 2 och en halv vecka så nu vill jag ha hem honom.
Vi hinner spendera 4 dagar tillsammans hemma innan jag drar iväg till Skåne. Jaaaa! Äntligen har jag tagit ändan ur vagnen och bokat biljetter till min underbaraste Ida. Det ska blir så roligt att spendera fredag, lördag och söndag hos I & M. Ser verkligen fram emot det!
Tänk att jag kommer ner till henne på självaste födelsedagen, kunde inte ha prickat det bättre:)
Nu har man så mycket att se fram emot. Denna hösten kommer bli fantastisk!
Visst är jag galen i sommarvärme men hösten är ju väldigt vacker.
Nu ska jag slänga i en ny tvätt och sedan sätta igång att plugga. Just nu lär jag mig att skriva på Arabiska.
Spännande:)

Kommentarer
Postat av: Ida

Du är så välkommen! Längtar! Så mysigt det såg ut med kaffe och chocklad...Och duktig är du som pluggar! Då förväntar jag mig en födelsedagshälsning på arabiska nästa helg;) Njut av helgen, vi hörs vi luren! Puss&Kram



Ps. Jag behöver nog inte berätta att jag håller med dig om hösten va? Den bästa tiden på året!!!

2011-08-20 @ 12:35:53
URL: http://puttelinas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0