Laddar inför en ny vecka

Den här regniga söndagen har jag myst runt här hemma. Iförd myskläder har jag kollat på film, rensat garderoben och funderat över livet;)

Städade garderoben och la undan alla sommarkläder. Det är även dags att plocka bort alla sommarskor och vårjackor, men det blir någon annan gång.

Har även spenderat dagen med mina tankar. Jag har varit ensam idag eller alldeles ensam har jag inte varit.

Denna lilla filur är ju alltid hemma och håller en sällskap.

Jag har funderat och tänkt på allt mellan himmel och jord. Nutid och framtid. Har jag blivit klokare, jo lite. Kändes viktigt att vara hemma och ensam idag. Inte för att jag valde det själv men iallafall. Älsklingen är och hälsar på familjen några dagar.

Igår hade jag en heldag med min systerson. Vi hade en underbar dag! Var på stan en sväng, lekte, läste och tittade på film. Om några dagar så kommer han igen. Eller hela hans familj kommer hit. Min systers familj ska bo med oss i två dagar. Mysigt! Sedan ska dom flytta in i deras nya lägenhet. Så fullt hus blir det här på Onsdag:)

 

Imorgon är det heldag på jobbet 10-20. Men jag kommer nog vara pigg och alert imorn, jag som tagit det så lungt idag:)

Nu ska jag välja ut en bok och lägga mig i sängen och läsa.

Godnatt på er

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Ida

Åh vännen det låter så mysigt att bara ha tagit det lugnt och skönt en heldag. Och det är faktiskt inte så dumt att ägna tiden åt sina egna tankar. Man behöver verkligen det. Vardagen tickar på i ruskig fart och tankarna hamnar lite i skymundan. Du vet att jag är din vän och du kan när som helst dela med dej av dina tankar om det är så att du känner för det!



Ha en skön måndag! Kraaaam

2009-10-26 @ 08:23:28
URL: http://puttelinas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0