Minnen

Jag ska snart börja packa lite till.

Jag satt häromdagen och kollade igenom och rensade en del kartonger med mina gamla saker och minnen. Kastade en hel del faktiskt....jag samlar på mig mycket som jag tycker kan vara roligt att ha senare i livet...men ändå så rör man inte sakerna på flera år. Så jag var tvungen att slänga en del.

Men en del saker måste jag bara spara. Som till exempel:
 -Barnkläder och barnböcker som jag hade när jag var liten.
-Ungefär 6 stycken dagböcker från när jag var mellan 7 år och 18 år. Kul att läsa om vad man gjorde och hur man tänkte.

-Massa brev från gamla vänner och nuvarande vänner. Min vän Anna och jag skrev brev till varandra när vi var ca 12 år, fast vi bodde nästan grannar och gick i samma klass..vi möttes upp nästan varje morgon innan skolan och då gav vi ofta ett brev till varandra hahaha...så söta vi var. Hade förmodligen väldigt mycket att säga till varandra.

-Låttexter, sagor, brev och ritningar från mig och min vän Ida. Påhittiga små tjejer var vi:) Hittade en ritning på ett stort hus, vi hade ju planer att våra familjer skulle flytta in tillsammans..hihi:) och även planer på att flytta till florida eller spanien och jobba som sjukgymnaster. Ja vilda fantasier:)

Sådant är roligt att spara på. Titta tillbaka på när man är äldre. Mycket roligt har vi haft eller vad säger ni mina vänner?!
Nu blir det bara att njuta av framtidens händelser.

Till något annat. På kontoret på jobbet har jag en garderobsblomma. Jag har väl vattnat den högst 3 gånger på ca 1 halvår och den är fortfarande lika fin. Det kommer bli en inhandling av dessa blommor när vi flyttar.
Jag älskar blommor men jag kan inte ta hand om dom. Jag behöver blommor som kan klara sig länge och bra även om jag skulle glömma bort att vattna. Finns på Ikea och kommer i framtiden finnas i vårt kök, sovrum, vardagsum, hall och toalett:) Fräscht och grönt.


Garderobsblomma

Kommentarer
Postat av: F

2009-03-05 @ 10:13:12
Postat av: Fitri

Haha...jaa, man var så bekymmerslös när man var liten. Söta ni var som skrev brev fastän ni gick i samma klass...tokfiior =D



Jag är oxå ett BIG fan av garderobsblomman ;) Är samma här...den enda blomman som överlever mig..hehe!

Kramar...

2009-03-05 @ 10:17:38
URL: http://ylmetott.blogg.se/
Postat av: Anna

Garderobsblommor rules!! Ha ha ja dom är bra för dom klarar sig alltid :)

Hoppas du får en mysig helg!

Kram kram

2009-03-06 @ 16:41:08
URL: http://anderssonlindstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0