Utmaning

Denna fredag kväll är jag utttråkad och seg. Så jag tänkte testa på denna utmaning som många andra bloggtjejer har antagit, men jag lägger till lite.

Dåtid och framtid

7 år sedan: Hade flyttat hemifrån och bodde i Stockholm. Gick andra året på gymnasiet med inriktning dans. Livet lekte.

5 år sedan: Flyttat till Nyköping och hade fast jobb. Varit tillsammans med min Älskling i ca 1 år.

3 år sedan: Sa upp mig från jobbet, ville ha förändring. Älskling och jag åkte till Grekland på semester. Sedan flyttade jag till Göteborg. Min syster var gravid och jag kände att jag ville vara med henne under den sista graviditets månaden. Visste inte om jag skulle stanna kvar.  Men Älskling kom då in på en utbildning i Göteborg. Det var då vi flyttade ihop.

1 år sedan: Bodde i en underbar trea i Göteborg. Har fast jobb och trivs som fisken i vattnet.

3 månader sedan: Är fruktansvärt trött på kylan och längtar efter vår och sommar. Funderar mycket på framtiden.

Igår: Värmen är här! Sitter i solen på balkongen på våran tvåa. Funderar mera på framtiden. Lite ångest över att jag inom ca en månad fyller 25 år! Älskling är klar om ca två månader med sin utbildning. Vill ha förändring gällande mitt yrke.

Imorgon: Jobba fram till 17.00. Sedan kommer tjejerna hem till mig för lite grillning på balkongen. Mys!

Om ett år: Hoppas att jag går en utbildning.  Bor troligtvis kvar i Göteborg eller kanske utomlands;). Vill se mer av världen och hoppas att denna sommar kommer ge mig svar på vad jag vill göra i livet.

Känn er utmanade;)




Detta har verkligen fått mig att fundera och det är jobbigt. Jag vet varken in eller ut. Vad vill jag med mitt liv. Jag vet att jag vill leva hela mitt liv med min Älskling. Det är det enda jag vet just nu. Men när det gäller mig själv. Jag vill börja plugga med något som intresserar mig. Jag vill  resa runt i världen. Jag vill utvecklas.

Nä nu ska jag ta och diska lite. Kollar också på en bra film "Something new".
En passande film för mina tankar just nu;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0