Eat, Pray, Love



För ett bra tag sen såg jag författaren för denna bok som gäst hos Oprah Winfrey. Jag blev tagen av det hon hade gått igenom och hennes resa mot lyckan.

Sen glömde jag bort detta och det var nu för några veckor sen som Ida började läsa boken och jag kom på att det var den som jag sett hos Oprah Winfrey.

I den svenska översättningen heter boken: "Lyckan, kärleken och meningen med livet" och är skriven av Elisabeth Gilbert.


Har inte läst ut den än men hittills är det en underbar bok. Boken kommer att bli film, som kommer att släppas 2010. Jag längtar tills dess. Ska bli intressant att se om filmen är bättre än boken eller tvärtom. Det sägs att filmen kommer vara likvärdig med min favorit film: "Under toscanas sol". En hitta dig själv, lyckan och meningen med livet film skulle jag kalla det.



Nu blir det en sväng till IKEA. Jag kom på att jag har ett presentkort därifrån så ska passa på att köpa lite behövliga grejer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0