Hälsans stig

Igår tog jag mig ut på en promenad. Det visade sig att jag hade hamnat på ett promenadstråk som heter Hälsans stig. Den första Hälsans stig upprättades på Irland men finns nu på flera ställen i sverige, tanken är att inspirera till motion för folkhälsans skull. Jag blev faktiskt inspirerad. När jag hade kommit en bit på promenadstråket så ville jag bara fortsätta för att se vart jag skulle komma fram någonstans.

Efter ett tag visste jag inte alls var jag befann mig någonstans, men sen började jag känna igen mig igen. Det var en riktigt härlig promenad. Såg massor av fina hus. Vissa hade julpyntat sitt hus och sina trädgårdar.
Promenaden tog 75 min.


Hela sträckan är på 8km. Kanske ska testa att gå hela sträckan någon gång, när det inte är lika kallt ute...burrr.


Om ca 2 timmar ska jag möta upp Anna på Sportlife, skönt och träna lite. Innan dess ska jag nog röja lite här hemma. Stökigt är bara förnamnet.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0